11.2.07

Hopottajat


Talouselämän Irmeli Salon kirjoittamassa kolumnissa puhutaan verkon uudenlaisista käyttötavoista mainontakanavana.
Yritykset ovat alkaneet käyttää meitä verkossa eläviä myyntikonsulentteinaan.

Salo toteaa seuraavasti: "Netissä kuka tahansa voi olla konsulentti, menekinedistäjä tai markkinointipäällikkö. Uutuustuotteiden valmistajat ovat jo hoksanneet, että netissä viidakkorumpu kumisee äänekkäästi. Verkkoviidakkorummun päristelijöitä kutsutaan Suomessa hopottajiksi."

Hopottaja kuuluu virtuaaliverkostoon, jonka jäsenille hän levittää sanaa markkinoitavasta tuotteesta: "Hopottajien käyttö on tuotteiden valmistajille erittäin halpa ja myös vaivaton viestintäkeino. Hopottaja ei saa tuote-esittelystä palkkaa, mutta kylläkin tuotenäytteitä ja muuta promootiomateriaalia."

Hopottaja voi olla myös arvaamaton. Hän voi haukkua markkinoitavan tuotteen halutessaan lyttyyn: "Mutta hopotukseen liittyy myös riskejä. Jos verkkokeskustelija ei pidä tuotteesta, hän saattaa mättää verkkoon hyvinkin tylyä tekstiä - pyytämättä ja yllätyksenä."

---

Nyt kaikki hopottamaan.
Hopoti hopoti hop!

---

Vai oliko siinä sittenkin öön ja ään pilkut? En minä mikään höpöttäjä halua olla.

Ei kommentteja: