11.2.08

CV

Hyvä työnantajaehdokas

Tässä on minun CV. Kokonaisia sanoja lyhenteestä en muista, kurriin ja vitamiineihin niiden artikulointi kuitenkin viittasi.
Minua ei huvittaisi kirjoitella tämmöistä turhanpäiväistä paperia ollenkaan, mutta joku sanoi, että kaikilla fiksuilla ihmisillä semmoinen on nykyisin aina.
Aivan aluksi haluan sanoa, mitä mahdolliselta työnantajaltani edellytän sitten kun kyllästyn kotona oloon.
Työaika saa alkaa aikaisintaan yhdeksältä, koska sitä ennen haluan laittaa lapset koulutielle. Viimeistään kolmelta minun on oltava joutuin takaisin kotona.
Jollakin työkaverilla on parempi olla auto ja bensakanisteri aina valmiina, koska minulla on tapana jäädä aamuisin tien päälle kun bensan varoitusvalo on palannut liian kauan.
Aamukahvi pitäisi olla valmiina, kun saavun töihin. Muussa tapauksessa terävä kieleni ohittaa luontaisen leppoisuuteni.
Työkavereiden on oltava älykkäitä, persoonallisia, ihania, anteliaita, sympaattisia, fiksuja, lojaaleja ja muutenkin mukavia. Lisäksi niillä on oltava hyvä huumorintaju.
Organisaation miesten tulee olla 60 prosenttisesti komeita, jotta silmät saavat työpäivän aikana iloa.
Pomoni toivon pysyvän mahdollisimman paljon poissa jaloista. Jouluna sopii toki muistaa esimerkiksi viskipullolla.
Minä en pidä eristyssellimäisistä yksityishuoneista. Tilan on oltava avoin ja kaikille yhteinen. Seinille pitää voida kiinnittää aforismeja ja viherkasveille on oltava tilaa pöydillä. Ikkunoissa pitää olla verhot. Ikkunoista pitää näkyä maailma.
PS. Pidän perjantait vapaata, koska silloin on siivouspäivä. Ja tiistaisin olen auttamassa lasteni koulun liikuntatunnilla.

PSS. Kesäkuukaudet olen mökillä lomalla.
PSSS. Työnantajan eduksi katsotaan sellaiset miespuoliset työkaverit, jotka silloin tällöin luovat kaihoisan katseen vaatimattomaan rintavarustukseeni. Kotona sitä ei ole vilkuillut kukaan moneen vuoteen, vaikka ostin viime kesän alennusmyynnistä oikein pushapit.
---
Ai jaa, pitikö minun sanoa jotakin myös itsestäni [pitkä mietintätauko].
No ensin olin koulussa, sitten opiskelin ja sen jälkeen olenkin ollut töissä. Olen aikuinen. Minulla on perhe [vielä pidempi mietintätauko].
Osaan englantia. Ruotsia en puhu vaikka osaankin [kahvitauko].
Minulla on erinomaiset tiedot, taidot ja osaaminen kaikessa missä tarvitaan.
---
[Hirvee homma vaivaisen paperinpalan takia]

Ei kommentteja: